::Memembe Belog Yang Besh::

Tinggalkan jejak anda disni yep..nanti noreybum datang jenguk:)

Friday, August 19, 2011

Wow!!!Gagahnya Wanita Itu..

Assalamualaikum..
melihat pada entri aku pada kali ni tajuknya dikhususkan untuk kaumwanita..
tetapi tak bermakna kaum Adam tak boleh baca..
hehoo..


KEGAGAHAN WANITA..
 
sepertimana yang kita tahu..wanita itu fitrahnya ialah seorang yang lemah lembut..
tak bermakna gagah yang aku ucapkan ini seperti gagahnya seorang lelaki..
tetapi
...............
.....................................
.........................................................
Kegagahan seorang wanita itu bukan dilihat kepada 
pejal otot badannya
tetapi..
pada kekuatan perasaan.


Perempuan yang gagah adalah:
1~ Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2~ Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3~ Perempuan yang menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
4~ Perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan


Ingatlah wahai wanita..gadis2..perempuan isteri2 
atau sesapa sahaja yang bergelar 
"WANITA"
   
Kegagahan wanita itu berdiri di atas teguhnya iman
dan
seluruh kegagahan yang ada pada KHADIJAH
adalah kegagahan yang sempurna bagi seorang perempuan.. 
Cuba korang suma renungkan dan fikir2kan..
jika suma yang kita mahukan,,
suma yang kita kehendaki 
terus sahaja kita MILIKI..
emm..dari mana pula kita belajar IKHLAS..
Jika suma yang kita impikan segera TERWUJUD ataupun ada dengan sekelip mata..
dari mana pula kita belajar SABAR..
Jika setiap Doa kita terus DIMAKBULKAN ..
dari mana pula kita belajar IKHTIAR..
emm..setuju tak dengan aku..
sapa setuju angkat tangan macam aku..hee..
bila dipikirkan balik..hidup kat dunia kan..Ibarat roda..
macam hat orang dok selalu sebut tu la..
Jika hidup kita selalu BAHAGIA..
Bagaimana kita dapat kenal Allah dengan lebih DEKAT..
huhu..tepuk dada tanyalah IMAN kita masing2..
bukan tanya AIMAN..hehe..
YAKINLAH dan PERCAYALAH bahawa segala ketentuanNYA
adalah yang TERBAIIKKK untuk kita ..
InshaALLAH..
SEnyum Slaloo..
Wassalam..
tatatititutu..(^_*)v
 

::Thanks for ur reading:: ~ce komen kat bawah neh~

5 comments:

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam..

kita wanita perkasa kan awk..hiihi

aiman said...

tnya aiman pon bleh gak...hehe

noreybum said...

haha..sangat perkasa dear~

amranaiman said...

betul tu heehe.. jgn impi wanita sperti khadijah :D andai diri x sebaik2 kalifah..heheh betul ke?

noreybum said...

hehe..pun bpley..tepuk dada tnya IMAN..nak tanya AIMAN pon boley..ada 2 org AIMAN 2..hehe:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright control 2011-2012 by Ct Norihan Saad